توضیحات

بطور خلاصه تعمیر قاب لپ تاپ و قاب سازی زمانی کاربرد دارد که قطعه ی یدکی موجود نباشد و ما مجبور باشیم قاب رو درست کنیم.این اتفاق بیشتر در لپ تاپ هایی با بدنه پلاستیک (فشرده یا معمولی) می افتد و در دستگاه های با بدنه فلزی مانند HP Elitebook 8570p , Dell Latitude E6520  و کلا لپ تاپ های صنعتی بسیار کمتر شایع است.

در این حالت ما با استفاده از قالب های فلزی مخصوص هر قاب که ساخته میشوذ قاب رو قالب بندی کرده و سپس پلاستیک رو به قاب تزریق میکنیم. در این حالت قاب بطور اصولی تعمیر و ترمیم شده و میتوان گفت که قاب از نظر کارایی 100 درصد و در ظاهر تا 90 درصد درست میشود.

 

 

جوش و ترمیم شکستگی بدنه و لولای لپ تاپ : اصولا لپ تاپ ها فقط اندکی با هم متفاوت هستند، چنانکه طراحی و موقعیت لولاهای لپ تاپ به طور کلی در همه مدل ها یکسان است. مگر اینکه مک بوک داشته باشید. از آنجا که اپل محصولات خود را به روشی کاملاً متفاوت می سازد، باز کردن لپ تاپ  Mac کار دشواری است.

وقتی لپ تاپ ها از دست رها می شوند، بیشتر اوقات یکی از چهارگوش آن با زمین برخورد خواهد کرد که بسیار شکننده و آسیب پذیر است. تا زمانی که یک لپ تاپ خوش دست نداشته باشید، این احتمال وجود دارد که در اثر سقوط به زمین، گوشه آن شکسته شود و یا بطور کلی خراب شود.

از همه مهم تر ضربه و شکستگی در دو قسمت مربوط به لولای لپ تاپ می تواند بسیار حاد باشد و در اثر بی توجهی مشکلات جبران ناپذیری به بار آورد. از جمله شکستن و خرابی لولا، آسیب بیشتر به بدنه و ترک برداشتن دیگر قسمت ها، خرابی و قطعی کابل فلت تصویر، ثابت نشدن نمایشگر در زاویه دلخواه.

چگونه لولای خراب لپ تاپ را تعمیر کنیم؟

اگر پلاستیک لولای لپ تاپ شما شکسته است، باید آن را با تعویض لولا اصلاح کنید یا لولاها را تعمیر کنید. اگر لولای لپ تاپ شما به هر دلیلی شل است، به سادگی می توانید به همان سطح کشش قبل بازگردانید و مشکل را حل کنید.

در زمان ساخت دستگاه از روغن یا گریس در لولای لپ تاپ استفاده شده که در زمان تعمیر و تعویض نیز الزامی است.

خرابی لولای لپ تاپ در صورتی که به آن توجهی نکنید می تواند لپ تاپ شما را بی فایده سازد. اگر مانیتور نمایشگر شما باز نمی ماند یا شلی و وارفتگی در آن حس می کنید، زمان تعویض لولاها فرا رسیده است. تعویض لولا می تواند به لپ تاپ شما روح تازه ای بخشد. قبل از شروع، چند نکته را در ذهن داشته باشید.

تعویض لولا نیاز به باز کردن کامل قسمت داخلی لپ تاپ شما دارد که این باعث از بین رفتن گارانتی شما گردد. همچنین، جداسازی قطعات لپ تاپ از نظر سازنده بسیار متفاوت است و این دستورالعمل ها فقط دستورالعمل های کلی هستند.

اگر تجربه ای در زمینه رفع مشکل لولای لپ تاپ ندارید و وسایل و ابزار لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارید، ممکن است به لولا آسیب برسانید و یا در نهایت همانطور که می خواهید کار نکند، ممکن است باعث ایجاد مشکل در صفحه نمایش لپ تاپ و کابل آن شوید.

این است که اصولا تعمیر لولا در خانه ممکن است باعث آسیب بیشتر به بدنه لپ تاپ شما شود. ما همیشه توصیه می کنیم برای مواردی مانند تعویض لولای لپ تاپ و ترمیم شکستگی بدنه لپ تاپ به دنبال یک تعمیرکار متخصص باشید.

 

ترمیم شکستگی قاب و بدنه ی لپ تاپ

انواع مختلفی از مواد برای بدنه و قاب لپ تاپ در نظر می گیرند که هر کدام مشخصات خاص خود را دارند. یک لپ تاپ با رنگ و بدنه ای فلزی به راحتی خراشیده می شود.

در هر صورت اگر لپ تاپ شما در اثر ضربه شکسته بهتر است نسبت به تعویض قاب اقدام کنید و در این موارد جوش دادن و چسباندن موقت بوده و خیلی زود با کوچکترین ضربه مجدداً متلاشی خواهد شد و جدای از این موارد ظاهر و جلوه لپ تاپ را نیز از بین می برد.