توضیحات

باتعویض صفحه کیبورد لپ تاپ استوک

کیبورد لپ تاپ و وظایف آن را بیشتر بشناسیم!

شاید یکی از بخش‌های لپ‌تاپ که معمولا مورد بی‌لطفی ما قرار می‌گیرد همین کیبورد لپ تاپ استوک دکمه‌دار است . همیشه مظلومانه دستورات ما را به سیستم مرکزی می‌دهد. حالا کافیست یک دستوری را که مقصر اصلی اینترنت ضعیف یا دیر پردازش کردن سیستم است اعصابمان را به هم بریزد تا سریع با کوبیدن بر سرش حرصمان را آنجا خالی کنیم؛ حتما می‌خندید اما عین واقعیت بوده و بدون شک تجربه‌اش کرده‌اید.

این صفحه پر دکمه به مادربرد وصل شده و دستورات ما را که با فشردن انگشت بر دکمه‌ها به آن داده‌ایم به صورت دیتا به سیستم اصلی از جمله پردازنده رسانده و خروجی بر صفحه آن ظاهر می‌شود. هر چه سیستم پیشرفته‌تر باشد کیبورد آن نیز طراحی بهتری دارد مانند کیبوردهایی که خود به سیستم LED مجهز بوده و کار با آن را در شب راحت می‌کنند. اما گاهی این صفحه کاربردی دچار مشکل میشود و آنجاست که ارزش و اهمیتش برای ما روشن می‌شود و نیاز ما به تعمیر و با تعویض کیبورد لپ تاپ پیدا میشود.

چهارباغ کامپیوتر - لپ تاپ استوک اصفهان - کیبورد 1

دلایل ایجاد مشکل در کیبورد لپ تاپ چیست؟

دلایل زیادی برای خرابی کیبورد لپ تاپ وجود دارند. این مشکلات اغلب به دو دلیل سخت‌افزاری یا نرم افزاری ایجاد می‌شوند. اگر مشکل سخت افزاری باشد پس یا باید آن را تعمیر یا تعویض کرد. اگر از کار نکردن کیبورد مشکل نرم افزاری باشد ،احتمالا مشکل در نصب ویندوز است .

علت بعدی  ایراد برنامه بایوس یا عدم آپدیت کردن بایوس دستگاه ، عامل غیر فعال شدن کیبورد لپ تاپتان  است. از طرفی می‌توان به تنظیمات اشتباه یا حتی گرد و غبار نشسته در درزهای کیبورد نیز شک کرد.

مشکلات کیبورد لپ تاپ

بطور خلاصه میتوان مشکلات کیبورد لپ تاپ را به موارد زیر محدود کرد اگرچه ممکن است مشکلات دیگری هم وجود داشته باشند:

_ کار نکردن تمامی دکمه های کیبورد

_ خاموش شدن چراغ های بک لایت کیبورد

_ کار نکردن چند تا از دکمه های کیبورد

_ گیر کردن اشغال زیر دکمه های کیبورد و کار نکردن صحیح آن

_کار نکردن کیبورد در اثر نفوذ مایعات  یا رطوبت

_تاثیز منفی در عملکرد چیپ IO  و روشن نشدن لپ تاپ

لپ تاپ دست دوم اصفهان - ریختن آب روی کیبورد

از خراب شدن لپ تاپ خود جلوگیری کنیم

با رعایت راه ها و اصولی خاص از همان ابتدای خرید لپ تاپتان، از اینکه مدام سیستم را بغل کرده و نمایندگی‌های مختلف را برای تعمیر یا تعویضش بگردید جلوگیری کنید. از جمله این راه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • از  قراردادن لیوان نوشیدنی و مایعات  در کنار سیستم جلوگیری کنید.
  • در هنگام کار با آن کلیدهایش را آرام فشار دهید.
  •  به نظافت سیستم خود اهمیت بدهید ، زیرا ممکن است اشغال و گرد و غبار به سیستم شما اسیب برساند .
  • سیستم خود را در معرض فشار قرار ندهید .
  • به هیچ عنوان کیبورد لپ تاپ خود را باز نکنید . ممکن است در هنگام اتصال فلت به برد ، دچار مشکل شوید و باعث بوجود امدن اتصالی و از بین رفتن مادربرد شوید.
  • هیچوقت لپ تاپتان در معرض حرارت مشتقیم و غیر مستقیم قرار ندهید.

 

لپ تاپ  استوک اصفهان - دکمه کیبورد

توصیه ما در مجموعه چهارباغ کامپیوتر به شما!

کمپانی های مختلفی از جمله HP و Asus در تولید کیبورد نقش دارند که بسته به مدل دستگاه خود حتما باید مورد مناسب را تهیه کنید.

در صورت بروز کوچکترین مشکلی در سیستم لپ تاپ استوک خود ،بدون دستکاری کردن سیستم ، فورا آن را به متخصصان این حوزه بفرستید و اجازه دهید که در این زمینه مشکل شما را برطرف کنند .

همچنین از سپردن دستگاه خود به دست افراد نابلد پرهیز کنید ، چرا که این کار نه تنها نتیجه نمیدهد بلکه مشکل دستگاه شما را دوچندان میکند .ما این افتخار را داریم که تعمیرات لپ تاپ شما را در اختیار داشته باشیم . با دستگاه های بروز و نیروی متخصص رضایت شما عزیزان را فراهم نماییم.