توضیحات

آل این وان (AIO) نسل جدید کامپیوتر

اولین نسل از کامپیوتر های ارائه‌شده به بازار ، صفحه‌ نمایش‌هایی طراحی‌شده با لوله‌ های کاتدی داشتند و با توجه به اندازه‌ی صفحه‌ نمایش، هر کامپیوتر از سه مولفه‌ی کلیدی برخوردار بود: مانیتور، کیس و قطعات ورودی. با کاهش اندازه‌ی صفحه‌ نمایش کامپیوترها، شرکت‌های طراح کامپیوتر و قطعات کامپیوتری تصمیم‌ گرفتند دستگاه‌های جدید خود را به‌گونه‌ ای طراحی‌ کنند که قطعات درونی کیس را داخل مانیتور جای‌ داده و کامپیوترهایی با نام آل این وان را طراحی‌کنند. این سیستم‌های آل این وان اولیه، هنوز بزرگ بوده ولی در مقایسه با سیستم‌های کامپیوتری پیش از خود، قیمت منصفانه‌ تری داشتند.در واقع آل این وان ها ، شامل یک مانیتور هستند که تمامی سخت افزار ها ، در پشت این مانیتور تعبیه شده است.

all in one asus

شاید در آینده ای نه چندان دور دیگر خبری از کیس های حجیم و بازار تقلبی فروش قطعه نخواهد بود و آل این وان ها انتخاب نخست تمامی کاربران خانگی،کارمندان و … گردند. گزارش های رسیده حاکی از آن است که در ۵ سال اخیر، کامپیوترهای All-In-One توانسته اند قدرت برندینگ خود را به اثبات برسانند و فروش مناسبی را نیز رقم بزنند. این در حالیست که بازار فروش PC ها به شکل کلی با کاهش تقاضا مواجه بوده است.

با این اوصاف بسیاری این سوال در ذهنشان پدید می آید که بین لپ تاپ،پی سی و آل این وان کدامیک کارایی بهتری برایشان دارد.پس بهتر است در ادامه نگاهی به مقایسه آنها بیندازیم:

مقایسه(AIO) آل این وان با PC

آل این وان ها می توانند همان انعطاف پذیری، عملکرد و بهره وری رایانه های رومیزی قدیمی را با حجم کمتری ارائه دهند.بدین صورت که در ظاهر شما فقط با مانیتور رو به رو هستید ولی در اصل تمام اجزای کیس را داراست. برخلاف لپ تاپ ها آن ها با ماوس و صفحه کلید جداگانه عرضه می شوند.

  • Display آل این وان

این دستگاه ها با توجه به داشتن صفحه نمایشی با وضوح بالا (Full HD) ، اغلب مورد پسند افرادی قرار می گیرند که قصد استفاده از این سیستم را برای ویرایش ویدئو و یا طراحی گرافیگ دارند. AIO همچنین با فناوری های بی سیم مانند WIFI و بلوتوث همراه است که معمولا در رایانه های رومیزی نیاز به استفاده از سخت افزارهای اضافه برای بهره مندی از آنها می باشد. همچنین می توانید آل این وان با صفحه نمایش لمسی نیز تهیه کنید.

  • قدرت سخت افزاری آل این وان و PC

با وجودی‌ که آل این وان‌ها به‌علت جمع‌ جورتر بودن، توان مصرفی کم‌ تر و نیز حرارت تولیدی کم‌ تر، و هم‌چنین مجهز بودن به قطعات درونی قابل جابجایی مانند پردازنده Core i5 3210M، حافظه و درایوها بهتر از دسکتاپ‌ پی‌سی‌ها به‌نظر می‌ رسند، اما به علت این‌که همه‌ی این ویژگی‌ها در کنار هم، مانع عملکرد آل این وان‌ها می‎شوند، هنوز هم عملکرد دسکتاپ‌ پی‌سی‌ها از آل این وان‌ها بهتر به‌نظر می‌رسد. اما برای برخی از کاربران، کارکردن با آل این و ان‌ها با همان قدرت پاسخ‌گویی پایین، مناسب‌تر به‌نظرمی‌رسد.

  • ارتقا و تعمیرات AIO و PC

از دیگر چالش‌های موجود در مورد آل این وان‌ها، امکان ارتقا آن‌هاست. دسکتاپ‌ها را به‌راحتی می‌توان با بازکردن کیس آن‌ها ارتقا داد. اما، نحوه‌ی طراحی آل این وان‌ها به‌‌گونه‌ای است که دسترسی به قطعات درونی آن‌ها برای کاربر به همین سادگی نیست و بنابراین، تنها مولفه‌ی قابل ارتقا آن‌ها برای کاربران، حافظه‌ی این دستگاه‌ها با اتصال قطعات اکسترنال مانند رابط USB3.0 یا Thunderboltخواهدبود. البته ارتقا قطعات داخلی آن‌ها چندان مهم نیست هرچند تفاوت زیادی میان شاسی‌های مختلف آن از جهت پردازنده‌های گرافیکی وجوددارد.پس از این لحاظ هزینه تعمیرات قطعه های مختلف AIO به مراتب بالاتر از کیس است.

  • سهولت حمل آل این وان

اگر ما دستگاه های AIO را از نظر اشغال فضا مورد بررسی قرار دهیم متوجه میشویم که در محیط های کاری و اداری که چیدمان و فضای اشغال شده اهمیت بالایی دارد،استفاده از AIO بسیار عاقلانه تر خواهد بود.همچنین این نکته که حمل و نقل و راه اندازی AIO تنها به قطع و یا وصل کردن چند کابل خلاصه میشود.all in one dell

مقایسه(AIO) با لپ تاپ

در انتخاب بین لپ تاپ یا ال این وان عوامل مختلفی مثل اینکه چگونه می خواهید از رایانه شخصی خود استفاده کنید، کجا می خواهید آن را به کار بگیرید، نوع نمایشگری که نیاز دارید و میزان قدرت مدنظرتان در تصمیم گیری نهایی نقش دارد.هر چند، لپ تاپ ها از جهت اشغال فضای کم‌تر در مقایسه با AIO ارجحیت دارند، اما در طول سال‌های اخیر، طراحی‌آل این وان ها به حدی ارتقا یافته که این مقایسه‌ تقریبا بی‌معنی به‌نظرمی‌رسد.

  • Display آل این وان و لپ تاپ

به‌نظر می‌رسد تنها برتری آل این وان ‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها بزرگتر بودن صفحه‌نمایش آن‌ها باشد، اندازه‌ی صفحه‌نمایش آل‌این‌وان‌ها بین 20 تا 27 اینچ بوده در حالی‌که لپ‌تاپ‌ها صفحه‌نمایشی حدود 17 اینچ یا کمتر دارند.یکی دیگر از مواردی که ممکن است مد نظر شما قرار بگیرد صفحه نمایش لمسی می باشد. برای در اختیار داشتن لپ تاپی که به نمایشگر لمسی مجهز باشد مانند Dell Precision 5510,5520، مجبورید هزینه بسیار گزافی پرداخت کنید، از طرف دیگر اگر بخواهید لپ تاپ های معمولی را به صفحه نمایش لمسی مجهز کنید باید یک مانیتور لمسی مجزا خریداری نمایید که مجددا هزینه ای را به شما تحمیل می کند درصورتی که که کامپیوتر آل این وان با صفحه نمایشگر لمسی با کیفیت نیاز شما را برطرف می کند.

ضمن این که معمولا وضوح و روشنایی صفحه نمایش ال این وان نسبت به لپ تاپ بهتر است.اگرچه بسیاری از لپ تاپ ها نیز از وضوح بالایی بهره میبرند ولی از این جهت که آل این وان ها اندازه بزرگ تری دارند برای طراحی مناسب تر میباشند

  • مزیت بزرگ قابلیت شارژ لپ تاپ

اگر شما مهندس یک شرکت بوده یا برای ارائه و کنفرانس مجبور به تغییر مکان یا جابجایی هستید حتما روی اسم AIO در برگه خط خواهید کشید.دستگاه های آل این وان نیاز به اتصال به برق مستقیم هستند که عملا امکان اینکه شما بخواهید دستگاهتان را جابجا کنید از شما میگیرد.در آن طرف قضیه لپ تاپ هایی با باطری 9 سلولی وجود دارد که علیرغم صفحه نمایش واید بالای 4 ساعت نیز به شما شارژ خواهند داد.

all in one با کیبورد و موس

خیلی از افراد از سیستم کامپیوتری خود انتظار بالایی ندارند و استفاده آنان نهایتا به محاسبات بیانجامد که ممکن است به لپ تاپ کشش بیشتری نشان دهند از آن طرف کسانی هستند که بیشتر وقتشان با طراحی و جزئیات میگذرد که مسلما AIO گزینه جذاب تری برای آنان میتواند باشد.بصورت کلی چه در لپ تاپ و چه در AIO شما میتوانید قدرت های مختلف با مشخصات گوناگون را خریداری کنید و مهم این است که شما بسته به کاربری خود هرکدام از گزینه ها را انتخاب نمایید